سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( دوشنبه 86/7/23 :: ساعت 11:0 عصر)

  • به نام خدا

     

    مسابقه برای داشتن نوزاد المپیک

     

    نوشته آدی چان(سایت چاینا دیلی)

     

    ترجمه با دخل و تصرف:خودم

      


     

    کدام نوزاد است که گریه او منادی المپیک 2008 پکن خواهد بود؟از والدین آتی آنان سئوال کنید،همین حالا.

    برای بسیاری از زوجهای چینی،اکتبر زمان بجایی برای حاملگی می باشد،

    چون آنان امیدوارند که یک نوزاد المپیک داشته باشند که در ساعت هشت وهشت دقیقه عصر روز هشتم آگوست2008 به دنیا بیاید.زمانی که مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک شروع خواهد شد.

    یک پدر آینده به نام( لی)در گووانگژو پایتخت استان گووانگ دونگ در جنوب چین می گوید:میزبانی بازیهای المپیک یک موقعیت بی نظیر است.اگر همسر من آنقدر خوش شانس باشد که نوزاد المپیک به دنیا بیاورد،این شانس چیزی بیش از یک مسرت خانوادگی است.

    لی و خانمش که هر دو کارمند کشوری در گووانگژو هستند در طول تعطیلات یک هفته ای روز ملی، در کشمکشها و فعالیتهای استفاده کنندگان از تعطیلات شرکت نکردند،بلکه مانند خیلی از زوجهای جوان دیگر،اقامت در منزل را برگزیدند تا حساب وقت را نگه دارند و بتوانند در روز هشتم آگوست

    صاحب یک نوزاد شوند.

    تائو لی لی یک دکتر معروف زنان و زایمان با گلایه گفت:گرچه در تعطیلات گذشته سر کار نبودم،ولی هرگز آسودگی خیال نداشتم.وی در این مدت مرتبا تلفنهایی برای مشاوره در مورد لقاح مصنوعی و ولادتهای منتخب برای سال 2008 داشت.

    در حالیکه این والدین مشتاق باالقوه برنامه دارند که درحالیکه یک نفر دیگر به خانواده آنها اضافه می شود،بازیهای المپیک را جشن بگیرند،کشور میزبان،

    چین،خود را مهیای یک رشد بی سابقه نوزادان می نماید.اولین نسلی که تحت سیاست تک فرزندی متولد شده است،اکنون به سن بچه دار شدن رسیده است،و همچنین آمیخته ای از خرافات سنتی و گرایشهای نو منجر به موج غیر طبیعی جمعیت شده است.

    سال 2000 بیش از 36 میلیون نوزاد به خود دید،(نوزادان هزاره)که این تعداد دو برابر نوزادان سال 1999 و همچنین 2001 می باشد.هفت سال بعد،اکنون این کشور از 18 فوریه شاهد تراکم جدیدی از ولادت نوزاد می باشد.18 فوریه آغاز سال قمری خوک است.بسیاری از زوجها سعی می کنند  نوزادان سال خوک داشته باشند.در نتیجه آنها در سال خوک طلایی، زندگی شاد و سعادتمندانه ای را خواهند داشت.زیرا خوک سمبل طلا می باشد،یکی از پنج عنصر روی زمین.

    در نتیجه ،بر اساس اعلام خبرگزاری زینگ هووا،تعداد ولادت نوزاد به مرز 20 میلیون خواهد رسید و با تب (نوزاد المپیک)، از این عدد هم بالاتر خواهد رفت.

    افزایش بی سابقه تعداد نوزادان پیش از این باعث فشار بر مدارس و بیمارستانها و در وحله بعد بر بازار کار شده است.کارشناسان اعلام خطز کرده اند که زاد و ولد های اختیاری و بی رویه و غیر معقول،می تواند منجر به کمبود منابع اجتماعی گردد.

    یوهای استاد جامعه شناسی دانشگاه فودان شانگهای می گوید: شتاب زاد و ولد موجب یک سری کمبود ها از زمان تولد تا موقع جستجوی کار خواهد شد.

    سال گذشته زمانی که نوزادان هزاره به سن مدرسه رسیدند،گزارش شد که ظرفیت همه مدارس تکمیل گردید.مدارس ابتدایی در لانژو مرکز استان گانسو در شمال غربی چین شاهد افزایش 10 تا 30 در صدی ثبت نام در سال 2006 بودند.

    والدینی که در سال خوک بچه دار شدند،دریافتند که مراحل وضع حمل در یک بیمارستان خوب و پیدا کردن یک بچه نگهدار،یک هفت خوان عاجز کننده است،زیرا تخت های بیمارستان و پرستاران بچه قبلا رزرو شده بودند.

     

    توضیح عکس:یک پرستار در حال ماساژ دادن نوزادان در یک زایشگاه در زینینگ در استان کینقای در شمال غربی چین می باشد.(19 فوریه 2007)

     

     

    منبع:سایت چاینا دیلی

    http://www.chinadaily.com.cn/china/2007-10/12/content_6170207.htm

     

     

    تا مطلب بعد خدا نگهدار



     



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]