سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( چهارشنبه 87/3/1 :: ساعت 3:1 عصر)

  • به نام خدا

    سفر سوریه و عکس های آن


    بالاخره با یاری خداوند بنده نواز قسمت شد که به زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها و دیگر اماکن متبرکه در سوریه نائل آییم و این لطف الهی همزمان با میلاد حضرتش شامل حالمان شد.دفعه قبل یعنی سال 78 نیز این موهبت الهی درست همزمان با میلاد آن حضرت شامل حالمان گردید.عصر روز جمعه 20 اردیبهشت به اتفاق عیال مربوطه شیراز را به مقصد دمشق ترک کردیم و ساعاتی بعد در جوار مرقد مطهر در هتل ساکن شدیم.حیفم آمد که دوستان وبلاگ نویس را در تعدادی از عکسهای این سفر پر خیر و برکت که هم زیارتی بود و هم سیاحتی ،شریک نگردانم،گرچه حال و هوای مراسم تولد را به هیچ وجه نمی توان در عکس نشان داد.از بین عکسهایی که در طول سفر از نقاط مختلف گرفته ام ،47 عکس را برای وبلاگ انتخاب نمودم.پیشنهاد می کنم که در صورت داشتن فرصت،با وجود پایین بودن سرعت اینترنت،حوصله فرمایید و عکسها را ببینید.علاوه بر اماکن متبرکه،عکسهای دیگری از اماکن سیاحتی نیز خواهید دید. در اینجا لازم می دانم که از حضور همه دوستان و بازدیدکنندگان عزیزی که در طول سفر به وبلاگ سر زده اند و نظر گذاشته اند و نظرانشان عمومی نشده است و همچنین بزرگوارانی که تقاضای تبادل لینک یا دوستی نموده اند و در این مدت بلاتکلیف مانده است عذر خواهی نمایم.

    عکس اول پست را که در بالا دیدید ،صبح روز اول اقامت،در هنگام نماز صبح در مصلای حرم مطهر گرفته شده است.

    عکسهای زیر از حرم و ضریح مطهر گرفته شده است.





    و در دو عکس زیر ملاحظه می فرمایید که امداد های غیبی به کمک آمده و یک قسمت از ضریح را از جمعیت خالی نموده تا مدیریت این وبلاگ شخصی،با خیالی راحت و بدون فشار جمعیت، بتواند در کنار ضریح ،عکس یادگاری بیندازد و با آن کلاس بگذارد.





    عکس های زیر از حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها گرفته شده است.






    در عکسهای زیر مراسم تولد را ابتدا در حرمین مطهرین و در آخر ،در هتل ملاحظه می فرمایید.در عکس مربوط به هتل،حاج آقا ابوالقاسمی از کاروان تهران،در حال اجرای برنامه هستند.








    عکسهای زیر از قبرستان باب الصغیر و مقام رئوس الشهداء گرفته شده است.





    عکسهای زیر حرم مطهر حضرت سکینه سلام الله علیها دخت گرامی حضرت علی علیه السلام را نشان می دهد.در عکس دوم مشاهده می کنید که عکس دیدار آقای احمدی نژاد و آقای بشار اسد بر روی دیوار دیده می شود.



     

    در عکس زیر قبر حضرت هابیل را می بینید.

     

    در عکس زیر عده ای از شیعیان هندی در حرم مطهر حضرت زینب(س)در حال عزاداری و سینه زنی هستند. 

     

     

    عکس های زیر صحنه هایی از بیرون و داخل مسجد اموی را نشان می دهد.

     











    این یکی باز مدیریت این وبلاگ شخصی به عنوان عکس یادگاری(و شاید هم کلاس گذاشتن)با روحانی و مدیر کاروان در حرم حجر بن عدی گرفته است.


    و اما حبیب قلوب بسیاری از زائرین،یعنی بازار.عکس اول بازار(به تعبیر من تک ملیتی) دست فروش های زینبیه را نشان می دهد که تقریبا همه مشتریان ایرانی هستند،فروشندگان عرب زبان همه فارسی(و در بعضی موارد برای هموطنان آذریمان ترکی)تکلم می کنند،و پولی که رد و بدل میشود،تومان ایرانی است.البته این عکس صبح زود و دقایقی پس از طلوع آفتاب گرفته شده است.عکس دوم بازار مشهور حمیدیه را نشان می دهد که مشتریان ،از همه ملیتها(و البته و صد البته هموطنان عزیزمان)می باشند.پول مورد معامله لیر سوری و تومان ایرانی می باشد.



     

    روز سه شنبه بعد از زیارت حرم حجر بن عدی ما را به یک محل تفریحی در خارج دمشق به نام الغابه بردند.که معنای آن جنگل است،ولی این محل مشجر دارای سالن،رستوران و باغ وحش بود.در وسط یک سالن شیشه ای با لامپ های خیلی ریز وجود داشت.شام را همراه آورده بودند .پس از نماز جماعت مغرب و عشا در حالی که آواز علیرضا افتخاری ،حال و هوای خاصی به محل بخشیده بود،شام صرف گردید.

     







     

    روز چهارشنبه ما را به دیدن یک شهر یا شهرک مسیحی نشین به نام معلولا بردند.ابتدا  در نزدیکی آن شهرک کلیسایی را به ما نشان دادند که عکس گرفتن در آن ممنوع بود.در کنار این شهرک دره ای بسیار زیبا وجود دارد با داستانی تاریخی که از حوصله این پست خارج است.بعد از عبور پیاده از آن دره ، خلق الله را برای نوشیدن آب چشمه ای، از پله های متعدد یک ساختمان بالا بردند.مسئول مسیحی تقسیم آب،به هر کدام از افراد که در صف بودند یک لیوان(لیوان یک بار مصرف)آب می داد.گفته می شود که هرکس که از این آب بنوشد،جوان می شود.و جای شما سبز،نبودید که ببینید که جماعت حاضر در بعضی موارد،برای نوشیدن آب بیشتر،از قانون صف بندی سریال شبهای برره یاری می گرفتند.من هم از این واهمه داشتم که برای برگشت ار آن محل،به جای جماعت مورد بحث،تعدادی طفل در قنداق داشته باشیم.

     















     

    و شب جمعه در هتل،همزمان ،دعای کمیل و سفره حضرت رقیه (س)برگزار شد. 

     

     

    خوب حالا عکسی هم از رستوران هتل ببینید که برای شام آماده شده است.

     

     

    یک عکس هم از یک حمام عمومی برایتان گرفته ام که بین راه حرم حضرت رقیه(س)به بازار حمیدیه قرار گرفته است.

     


    تا یادم نرفته این را هم بگویم که در این سفر،با دو خانم زائر با کلاس آشنا شدم.اولی زینب خانم و دومی یاسمن خانم.جالب است بدانید که در مراسم تولد که در هتل برگزار شد،بنا بود به زینب خانم هدیه ای اعطا گردد ،اما چون احتمال می رفت که بقیه زوار خردسال دلگیر شوند،تصمیم گرفتند که به همه خردسالان هدیه اعطا گردد.دوستان جدید را در عکسهای زیر ببینید.

     




    و در پایان ،دو عکس که در سالن هتل گرفته شده است.

     



     

    ای وای!ببخشید.مثل این که اشتباه شد.بنا نبود آخرین عکس اینجا نشان داده شود .

    ولی کاریش نمیشه کرد.عکسی است که در سالن هتل از کفش مدیریت این وبلاگ شخصی گرفته شده است.آخر وقتی کسی مدیر می شود،کفشش هم به عنوان سوژه ،مطرح می شود و حتی اهمیت پیدا می کند.


     

    تا مطلب بعد خدا نگهدار.

                                               پست الکترونیکی:

    mamaghami@gmail.com
    mamaghami@yahoo.com  


     



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]