سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( چهارشنبه 86/6/14 :: ساعت 1:0 صبح)

  • به نام خدا

    سانسور در پارسی بلاگ آری یا خیر؟



    اگر سانسور را در معنای عام و خیلی گسترده ، ممنوعیت یا محدودیت تعبیر نماییم،متوجه می شویم که اکثر شئون زندگی فردی و اجتماعی قشر وسیعی از افراد بشر متاثر از این سانسور است.
    بر اساس این تعبیر، لباس پوشیدن نوعی سانسور تلقی می شود.داشتن رژیم غذایی بخصوص ،نوعی سانسور به حساب می آید.بسته بودن درب منزل اشخاص به منظور جلوگیری از ورود افراد نا خواسته می تواند سانسور باشد.فاش نکردن رمز عبور یک صندوق پستی الکترونیکی یا یک وبلاگ سانسور می باشد.در ارتباطات افراد با یکدیگر هم  از این قبیل سانسورها فراوان یافت می شود.جالب اینجاست که خیلی از این سانسورها در حقیقت نوعی خود سانسوری است.

    خوب،حالا می رویم سراغ کار و بار خودمان، یعنی صحنه مذهبی،  فرهنگی،

    تفریحی پارسی بلاگ.در این صحنه،مقرراتی وجود دارد که خواهی نخواهی برای افراد محدودیت ایجاد می کند.علاوه بر مقررات ،در اینجا امکاناتی وجود دارد که برای افرادی تسهیلات، و برای گروهی محدودیت یا حتی ممنوعیت به حساب می آید.

    مدتی است که عده ای از دوستان بسیار گرانقدر پارسی بلاگ از بعضی امکانات محدود کننده، اظهار دلتنگی می نمایند.البته اظهار  دلتنگی این دوستان در قالب عبارات بسیار مودبانه که حاکی از شخصیت بسیار والای آنان است بیان می گردد و توام با حسن نیت کامل می باشد اما به نظر می رسد که این دوستان در ارزیابیهای خود یک جنبه بخصوص را مد نظر قرار داده باشند.

    بهتر است منظورم را روشن تر بیان کنم.بعضی از دوستان در مورد استفاده از پیش فرض خصوصی بودن نظرات وبلاگ،اظهار نا رضایتی می نمایند و عقیده دارند که نظر فرد نظر دهنده بایستی بدون محدودیت در وبلاگ به نمایش در آید.

    اگر افراد نظر دهنده همه، وبلاگ نویسان باشند،شاید بتوان گفت که باکی نیست که نظرات داده شده مستقیما در وبلاگ به نمایش در آید.ولی هر فردی از هر گوشه جهان با هر ایده ای می تواند وارد وبلاگ شود و نظرات خود را در وبلاگ به نمایش در آورد.حال اگر نظرات درج شده موارد توهین به مقدسات باشد،چه کسی جوابگو خواهد بود؟شاید بعضی دوستان ندانند، بارها افراد ی سعی کرده اند با ایجاد یک وبلاگ ضرب العجلی در پارسی بلاگ،مقداری مواد ضد فرهنگی و غیر اخلاقی وارد کنند و در معرض دید وبلاگ نویسان و دیگر بازدید کنندگان قرار دهند که با همکاری یاران گمنام پارسی بلاگ و هشیاری مسئولین آن، در اسرع وقت،وبلاگ آنان مسدود گردیده است.


     

    موضوع جالبتر اینکه صفحه نظرات پارسی بلاگ امکان خوب درج تصویر را دارا می باشد.متاسفانه بعضی عناصر ناباب از این امکان سوء استفاده کرده و در آنجا به درج تصاویر ضد اخلاقی و مستهجن مبادرت می نمایند. این امر برای وبلاگ خود من اتفاق افتاده است و نمی دانید چقدر خدا را شکر کردم که نظرات وبلاگ من بطور پیش فرض خصوصی است.

    یکبار که به صفحه نظرات یکی از خواهران بزرگوار وارد شدم، صحنه مشابهی را دیدم.آن خواهر ارجمند از پیش فرض خصوصی برای نظرات استفاده نکرده بود و صفحه نظرات به گالری عکسهای مستهجن تبدیل شده بود.آنچنان صحنه بدی بود که آنجا را ترک کردم و از گذاشتن کامنت هم صرف نظر نمودم.

    با عنایت به توضیحاتی که به شرح فوق خدمت دوستان عزیز عرضه گردید، ضمن احترام کامل نسبت به نظرات دیگر افراد ،من شدیدا طرفدار استفاده از پیش فرض پیام خصوصی هستم.البته معتقدم که دوستان عزیزی که از این پیش فرض استفاده می کنند بایستی زود به زود به وبلاگ خود سر بزنند و نظرات درج شده دوستان وبلاگ نویس و دیگران را از این اسارت غمبار نجات دهند.
                                            تا مطلب بعدی
                                               خدا نگهدار

                                           

       



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]