سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( سه شنبه 86/2/11 :: ساعت 1:0 صبح)

  • به نام خدا

    مداد رنگی های چهل ساله

    ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم

    بیش از چهل سال پیش در سال تحصیلی 44-1345 در مدرسه ابتدایی اوحدی فسا در کلاس پنجم  به درس خواندن مشغول بودم.آموزگار آن سال من جناب آقای جمال نادر بودند. عکس زیر ایشان را در آن سالها نشان می دهد. ایشان دو ماهی پیش محبت کردند و این عکس را به من دادند تا بتوانم برای تهیه مطلبم از آن استفاده کنم.

    و این هم عکسی از بنده حقیر سراپا تقصیر است که در سال 45 گرفته شده است.(البته در آن زمان  درجه تقصیر من به اندازه امروز نبود)

    در آن سال جناب آقای نادر به مناسبت کسب نمره برتر یک جعبه مداد رنگی به من جایزه دادند که شما در عکس آن را می بینید.این جعبه حاوی 6 عدد مداد رنگی کوتاه می باشد که در آن زمان در نوع خود بسیار ارزنده بود.من آنقدر این مداد ها را دوست داشتم که حتی با آنها یک خط هم نکشیدم.درست فکرش را بکنید.بیش از چهل سال از آن زمان گذشته است.در این مدت من جابجاییهای زیادی داشته ام.سربازی رفته ام.دانشسرا بوده ام ختی شش سال آن را در ایران نبوده ام.اما هنوز این جعبه مداد رنگی را در اختیار دارم.همان طور که در عکس می بینید جعبه آن کمی خراب شده است.اما مداد ها همچون روز اول هستند.شاید خوانندگان عزیز دوست داشته باشند بدانند آموزگار من اکنون در چه وضعیتی می باشد.خوشبختانه چند ماه پیش در محل قدیم اداره آموزش و پرورش فسا از ایشان عکسی گرفتم.بهتر بگویم پسرم از من و ایشان عکسی گرفت که می توانید آنرا اینجا ببینید.

    حال که مداد رنگی های چهل ساله بهانه ای شد تا به مناسبت بزرگداشت مقام معلم مطلبی بنویسم ،   می خواهم از دیگر آموزگاران دوره ابتدایی هم یادی کرده باشم.

    لازم است در اینجا از جناب آقای عباسی مسئول محترم دائره بایگانی آموزش و پرورش فسا که اینجانب را در تهیه بعضی عکسها کمک کردند صمیمانه تشکر و قدر دانی نمایم.


    عکس زیر متعلق به مرحوم آقای میرزا محمد علی بحرانی می باشد.ایشان آموزگار کلاس اول ابتدایی من در سال تحصیلی 40-1341 بودند.و بیش از یک سال است که به رحمت الهی پیوسته اند.

    آموزگار کلاس دوم ابتدایی من جناب آقای محمد معین جهرمی بودند که در حال حاضر در فسا زندگی می کنند.
    عکس زیر را سال گذشته در مراسم هفته معلم از ایشان گرفته ام.البته خودم هم در عکس شرف حضور دارم.

    در پایان سال دوم ابتدایی چون آقای معین به مدرسه دیگری منتقل شدند.بقیه سال تحصیلی را به مدت حدود دو ماه از وجود آموزگار دیگری بهره مند شدیم که آقای ابوالقاسم مطلع نام داشتند و شما عکس ایشان را در زیر می بینید.

    عکس زیر متعلق به مرحوم آقای علی عزیزی آموزگار کلاس سوم ابتدایی من می باشد.ایشان سالهاست به رحمت الهی پیوسته اند.

    آموزگار کلاس چهارم ابتدایی من آقای حاج علی محمد محترمی بودند.ایشان هم کماکان در فسا تشریف دارند.عکس زیر را چند ماه پیش به طور ضربتی از ایشان گرفتم.البته اگر کس دیگری برای گرفتن عکس آنجا بود خودم هم می توانستم در عکس باشم.ولی حیف شد.

    آموزگار ششم ابتدایی(نظام قدیم) من مرحوم آقای هدایت الله قاسم زاده بودند که بعدا به عنوان یکی از بهترین و دلسوزترین دبیران شیمی به خدمت ادامه دادند و چند سالی پیش در دوران باز نشستگی به رحمت حق پیوستند.  

           

    و اما خانواده محترم ایشان به بنده محبت کردند و عکس زیر را که مربوط به سالهای آخر حیات ایشان می باشد،در اختبار حقیر گذاشتند.ضمن تشکر از آنان برای مرحوم اقای قاسم زاده و همچنین فرزند گرامیشان مرحوم دکتر قاسم زاده رحمت و مغفرت الهی و برای دیگر افراد خانواده صحت و سلامتی آرزو می نمایم.

    چیزی که هیچوقت در مورد ایشان فراموش نمی کنم اینکه مرحوم آقای قاسم زاده در پایان سال ششم و هنگامی که می خواستم دبیرستان را شروع کنم به علت کسب نمره برتر دوره کتاب سال اول دبیرستان را شخصا خریداری کرد و به من جایزه داد.

    خوب حالا عکسی از دانش آموزان سال ششم ببینید که بنده هم یکی از آنها هستم و جناب آقای ایرج خورشیدپور آموزگار ورزش دبستان اوحدی زینت بخش آن می باشند.

    و اما مدیران دوره ابتدایی .اولین مدیر دوره ابتدایی من مرحوم آقای محمد حسین فقیهی بودند.این عکسی از ایشان در همان ایام است.

    مدیر بعدی مرحوم آقای خالقی بودند که سال قبل در شیراز به رحمت حق پیوستند.مدت کمی هم آقای حکمتی این وظیفه را به عهده داشتند.از این آقایان نتوانستم عکسی آماده نمایم. 

     سالهای آخر دوره ابتدایی من با مدیریت جناب آقای حسنعلی قائمی به پایان رسید.عکس زیر در حیاط مدرسه با دوربین خود ایشان گرفته شده و همراه با عکسهای دیگر بر حسب تقاضای شخصی دانش آموزان برای آنان چاپ شده است.

    این هم یکی دیگر از عکسهای چاپ شده که دانش آموزان کلاس ششم و خود آقای قائمی در آن دیده می شوند.(البته بنده هم بله)

    ایشان در حال حاضر در شیراز زندگی می کنند و کمی کسالت دارند.چند سال پیش موفق شدم ایشان را در منزلشان در شیراز زیارت نمایم.

    با عرض پوزش،به علت محدودیت حجم پست های پارسی بلاگ،برای خواندن بقیه مطلب اینجا را کلیک فرمایید.



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]