سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( جمعه 88/8/15 :: ساعت 10:18 عصر)

  • به نام خدا

    گریه کردن به زبان مادری

     

     

    دیروز پنجشنبه 14 آبانماه همینطور که داشتم در اینترنت غور و غوص می کردم ناگهان در صفحه اخبار یاهو این مطلب نظرم را جلب کرد که بر اساس تحقیقات جدید،نوزادان تازه متولد شده به زبان مادری خود گریه می کنند.

    بر اساس این تحقیقات،نوزادان فرانسوی با آهنگ بالارونده گریه می کنند به طوری که آهنگ از ابتدا تا انتهاء افزایش می یابد،در حالی که نوزادان آلمانی با آهنگ پایین رونده می گریند و این درست با اختلافات بین این دو زبان هماهنگی دارد.

    این تحقیقات نشان می دهد که نوزادان خیلی قبل از آن که به قول ما ایرانی ها اغون بغون بفرمایند،یعنی در رحم مادر،اصول زبانی را کسب می نمایند.

    بر اساس تحقیقات پیشین چنین گفته می شد که قرار گرفتن نوزاد در معرض گفتگوی والدین ،در تکلم وی موثر می باشد.به عنوان مثال عقیده بر این بود که نوزاد صدای مادرش را به دیگر صداها ترجیح می دهد.همچنین محققین فکر می کردند که نوزاد تا مدت زیادی تقلید صدا نمی نماید.گرچه نوزادان سه ماهه می توانند با حروف صداداری که بزرگسالان تولید می کنند خود را هماهنگ نمایند،اما این توانایی چیزی است که به کنترل صوتی بستگی دارد که در روزهای اولیه تولد از نظر جسمی غیر ممکن است.

    در تحقیقات جدید،محققین 60 نوزاد تازه متولد شده سالم را مورد مطالعه قرار دادند.

    این کودکان از 3 روزه تا 5 روزه بودند.30 نفر از این کودکان از خانواده های فرانسوی زبان و 30 نفر دیگر از خانواده های آلمانی زبان بودند.نتیجه تجزیه و تحلیل های آنان نشان داد که آهنگ گریه این دو گروه، بسته به زبان خانواده آنها،به روشنی با هم اختلاف داشت.

     

    منبع:

    http://news.yahoo.com/s/livescience/20091105/sc_livescience/newbornbabiescryinnativetongue

     

     پی نوشت:در صورت از بین رفتن لینک متن انگلیسی در یاهو،بازدیدکنندگانی که علاقمند به آن متن هستند میتوانند برای دیدن متن انگلیسی موجود در وبلاگ اینجا را کلیک فرمایند.

    تا پست بعد خدا نگهدار

     

    mamaghami@yahoo.com 

    mamaghami@gmail.com





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]