سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
  • محمدعلی مقامی ( یکشنبه 87/2/8 :: ساعت 6:19 عصر)


  • به نام خدا

    تکریم استاد  

    به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم 

    سال گذشته در چنین ایامی مطلبی را تحت عنوان "مداد رنگی های چهل ساله"در وبلاگ درج نمودم و در آن سعی کردم با درج عکس اساتید دوره تحصیلات ابتدایی ،با بیان قاصر خودم از مقام شامخ آنان تجلیل نمایم.امسال در مطلب فعلی سعی کرده ام تا جایی که برایم میسر بوده است عکسهایی از اساتید دوره دبیرستان را به نمایش بگذارم.

    خوشبختانه توانستم با بعضی از این اساتید تماس برقرار کنم و آنها با بزرگواری مرا پذیرا شدند و موافقت نمودند که با آنها عکس بگیرم.در مورد آنهایی که به رحمت واسعه الهی پیوسته اند،خانواده های گرانقدر آنها با من همکاری نمودند.در مورد بعضی دیگر که در دسترس نبودند ،بعضی دوستان در تهیه عکس مرا یاری دادند که وظیفه خود می دانم از همه بزرگوارانی که لطف کردند و مرا در این امر یاری دادند تشکر کنم.

    و اما برای درج عکسها،دوره دبیرستان(نظام قدیم) به دو بخش تقسیم شده است.دوره اول شامل کلاسهای هفتم،هشتم و نهم ،و دوره دوم شامل کلاسهای دهم،یازدهم و دوازدهم.

     

    دوره اول:

    1- استاد جناب آقای حاج عبدالحسین قائمی

    در طول دوره اول دبیرستان اینجانب،ایشان رئیس دبیرستان ذوالقدر فسا بودند.استاد قائمی متولد سال 1298 خورشیدی می باشند.کمی بعد از مهرماه 1349 یعنی اندکی پس از این که من دبیرستان ذوالقدر را ترک کردم،ایشان به افتخار باز نشستگی نائل آمدند. 

    جا دارد که من به ایشان لقب"شیخ الاساتید"بدهم،چون در میان همه اساتید بنده،ایشان پیش کسوت هستند.چه آنهایی که هم اکنون از نعمت وجودشان بهره مند هستیم،و چه آنهایی که به سرای باقی شتافته اند.

    2- استاد مرحوم جناب آقای حاج حسن افتخاری

     

    در طول دوره اول دبیرستان ،مرحوم آقای افتخاری،معاون دبیرستان ذوالقدر بودند در عین حال بعضا درسهای علوم اجتماعی (رشته خودشان )برخی از کلاسها را هم تدریس می نمودند. پس از باز نشستگی آقای قائمی، تا آخر خدمت،ریاست آن دبیرستان را به عهده داشتند.استاد افتخاری متولد دیماه سال 1314 خورشیدی بودند و در تاریخ بیست و هشتم بهمن ماه سال 1376 یعنی سالهایی پس از باز نشستگی،به سرای باقی شتافتند.با تشکر از خانواده محترمشان به ویژه داماد گرامی ایشان،جناب آقای داوری که در تهیه عکس با من همراهی فرمودند.

    3- استاد مرحوم جناب آقای حاج سید ابراهیم عمرانی

    استاد عمرانی استاد درس تعلیمات دینی(یا یه قول امروزیها بینش دینی یا اندیشه اسلامی)اینجانب بودند.ایشان در سال1321 خورشیدی در داراب متولد شدند.نامبرده یکی از چهره های انقلابی بودند که در سالهای قبل از انقلاب در تنویر افکار دانش آموزان شهرمان نقش به سزایی داشتند.به خاطر می آورم که در سال 49 ، ایشان در دبیرستان ذوالقدر انجمن دینی تشکیل دادند که جلسات پر باری را در پی داشت.ایشان همکاری تنگاتنگی با اساتید بزرگوار حاج سید علی اکبر معزی و حاج سید محسن معزی در فعالیت فرهنگی مذهبیشان داشتند.ایشان در مورخه 14 آبانماه 1372 یعنی در سن 51 سالگی،دار فانی را وداع گفتند.با تشکر از داماد محترمشان جناب آقای حبیبی که در تهیه تصویر ،مرا یاری نمودند.

    4-استاد مرحوم جنای آقای حاج جلال نظامی

    استاد نظامی در کلاس هشتم، استاد هنر اینجانب بودند.ایشان در 16 فروردینماه 1316 متولد شدند.در طول خدمت صادقانه خود در مشاغل مختلفی در آموزش و پرورش فسا خدمت نمودند.در سالهای پس از بازنشستگی،مدتی تا زمان وفات ،کانون زبان ایران واحد فسا را در کارهای اداری یاری می نمودند.ایشان در 20 شهریور ماه 1379 به رحمت حق پیوستند.با تشکر از خانواده محترمشان که در تهیه عکس مرا یاری نمودند.


     

      5- استاد جناب آقای عبد المجید روحپرور

    استاد روحپرور در دوره اول دبیرستان،دروس مختلف علوم اجتماعی و همچنین هندسه تدریس می نمودند.طبق آخرین اطلاعاتی که سالها پیش در مورد ایشان کسب کرده ام،ایشان به اتفاق همسر و سه فرزندشان در آمریکا سکونت دارند.

      6- استاد جناب آقای داریل اسپنسر

    استاد اسپنسر در کلاسهای هفتم و هشتم، استاد زبان انگلیسی من بودند و این در طول دو سالی بود که ایشان تازه به ایران اعزام شده بودند.در بدو ورود، ایشان با زبان فارسی آشنایی چندانی نداشتند.ایشان از سوی سپاه صلح ایالات متحده جهت تدریس به ایران اعزام شده بود.اگر اهداف پشت پرده اعزام اعضای سپاه صلح آمریکا را نادیده بگیریم،ایشان در کار تدریس خود بسیار جدی و وظیفه شناس بود.نامبرده اهل شهر وست لیبرتی از ایالت کنتاکی بود.بعد از اتمام دوران 2 سال تدریس در فسا،مدتی نیز در مرکز تعلیمات، وابسته به دانشگاه مشهد تدریس نمود.آنطوری که از یکی از مطلعین شنیده ام،ایشان سالهایی را در استرالیا گذراند و ظاهرا در حال حاضر مقیم کالیفرنیا می باشد و دارای یک شرکت است.(دانش آموز ضربدر خورده ی درون عکس بنده می باشم.)

    دوره دوم:

     

    1-استاد مرحوم جناب آقای حاج محمد رضا ادیبی

    در طول دوره دوم دبیرستان اینجانب،استاد ادیبی،رئیس دبیرستان حکمت فسا بودند.ایشان در بهمن ماه سال 1302 خورشیدی متولد شدند.سالها پس از بازنشستگی،یعنی در مورخه 6 مهرماه 1376 در سن 74 سالگی به رحمت الهی پیوستند.

      2- استاد جناب آقای حاج سید علی اکبر حکمت

    استاد حکمت در سال 1315خورشیدی متولد شدند.ایشان فارغ التحصیل دانشسرای عالی در رشته جغرافیا هستند.در طول خدمت،به عنوان دبیر دبیرستانهای فسا انجام وظیفه نموده اند.در طول تحصیل اینجانب در دبیرستان حکمت،ایشان علاوه بر تدریس،

    معاونت آن دبیرستان را نیز به عهده داشتند.ایشان در سال1372 به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.

    3- استاد جناب آقای اسماعیل تسلیمیان

    استاد تسلیمیان متولد سال1323 و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی می باشند.در دوره دوم دبیرستان،من افتخار شاگردی ایشان را داشتم.ایشان در سال 1373 به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.

      4- استاد جناب آقای دکتر رستم فرجی

    وقتی که در سال تحصیلی 50-1349در کلاس دهم درس می خواندم،استاد فرجی استاد درس شیمی اینجانب بودند.در آن زمان ایشان لیسانسیه وظیفه بودند.ایشان در سال 51 به استرالیا عزیمت نمودند و تا سال 57 موفق به اخذ دکترای صنایع غذایی شدند.در سال 57 به ایران بازگشتند و تا سال62 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد و مدتی هم با سمت رئیس دانشکده کشاورزی و رئیس بخش صنایع غذایی آن دانشگاه انجام وظیفه نمودند.از سال 62 تا 72 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و مدتی رئیس بخش صنایع غذایی آن دانشگاه،به خدمت خود ادامه دادند.در سال 72 مجددا به استرالیا عزیمت نمودند و تا سال 85 که دوباره به وطن مراجعت کردند،ضمن تدریس در دانشگاه،

    موفق به اخذ دکترای داروسازی در آن کشور شدند.از سال 85 تا کنون، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام وظیفه نموده،در تاسیس رشته صنایع غذایی در دانشگاه آزاد فسا نقش داشته ،مدیریت گروه صنایع غذایی آن دانشگاه را به عهده گرفته و با معاونت دارو و غذا در دانشگاه پزشکی فسا همکاری داشته است.

    5-استاد جناب آقای قاسم حیدریان

    استاد حیدریان متولد 1326 شیراز هستند. در دوره دوم دبیرستان،ایشان یکی از اساتید ریاضی من بودند.متاسفانه از ایشان هیچ اطلاعی ندارم.

     

      6- استاد جناب آقای خلیل شکوریان

    استاد شکوریان نیز یکی از اساتید ریاضی اینجانب در دوره دوم دبیرستان بودند.متاسفانه تنها اطلاعی که از ایشان دارم این که متولد شیراز هستند.

    در پایان،ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم،برای همه اساتید گرانقدری که در قید حیات هستند سلامتی و شادکامی و برای آنان که به دیار باقی شتافته اند غفران و رحمت واسعه الهی را از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.

     

     



  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روز و هفته معلم گرامی باد
    یلدا به کام شما باد
    اطلاعیه
    عکس های فسای قدیم-
    حیوانات و مدرنیته
    توهم و تخیل
    توجه
    [عناوین آرشیوشده]